loading...
باران پاییزی وبلاگ جدید من
مهدی بازدید : 17 یکشنبه 05 آبان 1392 نظرات (0)

دیکته که می‌نویسد، همیشه یکی دو کلمه جا می‌افتد یا نقطه‌های حروف را کم و زیاد می‌گذارد. کتاب و دفترهایش هم خیلی وقت‌ها در مدرسه جا می‌ماند یا گم می‌شود و همه باید دنبال آنها بگردند.

این وضع نه تنها پدر و مادرش را کلافه کرده که معلم های مدرسه را هم حسابی به دردسر انداخته است. با این حال، والدین او چندان توجهی به این شرایط ندارند و می گویند فرزندشان فقط کمی بازیگوش است.

آنها تصور می کنند بازیگوش بودن کودک شان طبیعی است و نیازی به درمان و مداخلات پزشکی ندارد؛ در حالی که شاید این علائم، نشانه ای از یک اختلال باشد که از نظر متخصصان خیلی هم عادی و معمولی نیست!

آریا که امسال کلاس دوم دبستان است، حالا نزدیک امتحانات از درس و مدرسه خسته شده و می گوید دیگر دوست ندارد درس خواندن را ادامه دهد. مادرش هم از وضع درسی او ناراضی است و فکر می کند شیطنت های فرزندش اجازه نمی دهد با دقت و تمرکز لازم درس هایش را بخواند و برای امتحان ها آماده شود.

البته آن طور که مشخص است بی دقتی، نداشتن تمرکز و توجه کافی دانش آموزان یکی از متداول ترین شکایت های پدر و مادرهاست ولی گروهی نمی دانند شیوه برخورد صحیح با این مشکلات چیست و در نتیجه راه حل هایی غیرمنطقی برای آنها پیدا می کنند.

به عنوان مثال پدر یکی از این بچه ها که فکر می کند فرزندش فقط به دلیل بازیگوشی و شیطنت نمی تواند درس بخواند، امسال راه حلی پیدا کرده که از نظر خودش، نمونه است! او تمام اسباب بازی ها و کتاب های غیردرسی فرزندش را در کمدی گذاشته و بازی کردن و تماشای تلویزیون را در روزهای امتحان به طور کلی برای او ممنوع کرده است تا به خیال خودش، امسال پسرش نمره های بهتری بگیرد، اما معلوم نیست با این کار، پایان امتحانات چه اتفاقی خواهد افتاد و چه وضعی پیش خواهد آمد؟!

هر شیطنتی اختلال نیست

با این که بعضی ها اصلا اعتقادی به اختلال کم تمرکزی و بی توجهی ندارند، ولی بعضی پدر و مادرها هم به محض دیدن کوچک ترین شیطنت و پرتحرکی در فرزندشان، این رفتار را نوعی اختلال تلقی می کنند. در حالی که تا نشانه ها و علائم کافی وجود نداشته باشد، نمی توان بازیگوشی و تحرک بچه ها را ناشی از اختلال دانست.

دکتر میترا حکیم شوشتری، فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با «جام جم» درباره این علائم چنین توضیح می دهد: بچه هایی که با این مشکل دست به گریبان هستند معمولا به جزئیات دقت نمی کنند و به همین دلیل در مطالعه درس ها و بخصوص نوشتن دیکته با مشکلات متعددی روبه رو می شوند. با توجه به این که نوشتن دیکته و توجه به معلم، دقت و تمرکز مستمری را می طلبد طبیعی است این بچه ها نتوانند دائم به صدای معلم گوش دهند و تمرکز کنند. در نتیجه اشتباهاتی در دیکته آنها مشاهده می شود. مثلا ممکن است کودک کلمه ساده ای را که شیوه نوشتن آن را هم می داند، جا بیندازد یا فراموش کند سرکش و نقطه ها را بگذارد.

بعضی از بچه ها کلماتی را جا می اندازند و گاه کلماتی را هم اشتباه می نویسند و در این شرایط ممکن است پدر و مادر بگویند اشتباه نوشتن کلمه ها هم ناشی از بی دقتی و بی توجهی کودک است. در حالی که این عضو هیات علمی دانشگاه، تاکید می کند: در این مواقع، معمولا کودک کلمات را درست می نویسد مگر این که علاوه بر کم تمرکز بودن، دچار اختلال یادگیری هم باشد. بنابراین باید توجه داشته باشیم غلط نوشتن همیشه ناشی از بی توجهی نیست.

به گفته وی، این بچه ها دائم لوازم و وسایل شخصی شان را گم می کنند یا آنها را در مکان های مختلف جا می گذارند. علاوه بر این، نامرتب بودن هم یکی دیگر از نشانه هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد. این بچه ها معمولا وسایل شان را به صورت نامرتب و به هم ریخته در جایی می ریزند و دائم لازم است کسی به آنها یادآوری کند وسایل شان را مرتب و جمع کنند.

همه کارها دقت نمی خواهد

اگر کودک موقع بازی حواسش جمع باشد و فقط از درس خواندن طفره برود، چطور؟ اگر با ذوق و شوق مشغول بازی کردن یا تماشای کارتون های مورد علاقه اش شود و فقط وقتی می خواهد درس بخواند، بدقلقی کند، آن وقت چه کار باید کرد؟

بعضی از مادرها این سوال ها را می پرسند و فکر می کنند دقت داشتن موقع بازی و سرگرمی وضع را تغییر می دهد.

دکتر حکیم شوشتری در پاسخ به این پرسش ها می گوید: کارهایی که از نظر ذهنی به تلاش و تمرکز نیاز دارد، دقت کودک را نیز می طلبد. یادمان باشد تماشای برنامه های تلویزیون یا بازی خیلی به دقت نیاز ندارد و لازم نیست کودک توجه و تمرکز زیادی داشته باشد، ولی درس خواندن و بخصوص درس هایی که کودک علاقه ای به آنها ندارد، دقت زیادی می طلبد.

به گفته وی، معمولا شروع کارهایی که به دقت نیاز دارد برای این بچه ها سخت تر است. به عنوان نمونه درس خواندن برای کودکی که کم دقت و بی توجه است، براحتی پیش نمی رود. علاوه بر این، مهارت های مطالعه نیز در این بچه ها کمتر از سایر هم سن و سالانشان خواهد بود. در نتیجه گاهی می بینیم این بچه ها قادر نیستند مطلبی را به درستی بخوانند، موضوعات را جمع بندی کرده و خلاصه ای از آن تهیه کنند.

این در حالی است که به گفته این روانپزشک کودک، چنین مهارت هایی بتدریج در طول تحصیل دانش آموزان ایجاد شده و تقریبا حدود سال های سوم و چهارم دبستان شاهد به کارگیری این مهارت ها از سوی آنها هستیم. کودکان کم تمرکز، اما در این موارد ضعیف تر از سایر همسالان خود خواهند بود که باید به این مورد هم دقت کرد.

تا به حال متوجه شده اید وقتی با بعضی از بچه ها حرف می زنیم، طوری به صورت و چشم های ما نگاه می کنند که انگار اصلا حواس شان به ما نیست و متوجه حرف های ما نمی شوند؟ آنها در حال و هوای دیگری به سر می برند و گویی در این دنیا نیستند.

دکتر حکیم شوشتری ضمن بیان این که این وضع هم می تواند ناشی از وجود این نوع اختلال باشد، خاطرنشان می کند: حداقل باید شش علامت از نشانه هایی را که ذکر شد، در کودک وجود داشته باشد تا بتوانیم او را کم تمرکز بدانیم. به عبارت دیگر، موفق نبودن دانش آموز در مسائل درسی همیشه ناشی از دقت پایین او نیست و مثلا ممکن است اختلال یادگیری عامل اصلی به وجودآورنده این وضع باشد.

خواب ناکافی دانش آموزان که در روزهای امتحان شاهد آن هستیم یا تغذیه نامناسب و استفاده از مواد غذایی مضر نیز ازجمله عواملی است که می تواند موجب کم تمرکزی شود.

به گفته این روانپزشک کودک، این موارد هیچ یک موجب بروز و ایجاد اختلال کم توجهی نخواهد شد ولی نشانه ها و عللی از کم توجهی است که می تواند این اختلال را تشدید کند.

دختربچه ها کم توجه ترند یا پسربچه ها؟

اختلال کم تمرکزی در پسربچه ها شایع تر است و دکتر حکیم شوشتری ضمن بیان این مطلب می افزاید: به طور کلی اختلال بیش فعالی که شامل سه نوع پرتحرکی، کم تمرکزی و ترکیبی است در پسربچه ها بیشتر مشاهده می شود.

البته موفقیت و نتیجه گیری بچه ها در امتحانات به میزان هوش آنها بستگی دارد. به طوری که خیلی از این دانش آموزان به دلیل هوش بالایی که دارند، مطالب را سریع تر و بهتر از بقیه متوجه می شوند و در نتیجه در امتحانات هم نمره های خوبی کسب می کنند. مسلما اگر این بچه ها تمرکز بهتری داشته باشند، می توانند نتیجه عالی تری نیز به دست آورند. بنابراین می توان گفت کم دقتی باعث می شود توانایی بچه ها آن طور که باید و شاید به چشم نیاید.

وی ادامه می دهد: در صورتی که زمینه درس خواندن برای دانش آموزی فراهم باشد یعنی خانواده جو متشنجی نداشته و کودک نیز از نظر خواب و غذا در وضع مطلوبی باشد ولی همچنان علاقه ای به درس خواندن نشان ندهد و در این کار موفق نباشد، حتما لازم است مورد ارزیابی قرار گیرد.

آن طور که این عضو هیات علمی دانشگاه تاکید می کند هر پرتحرکی را نمی توان مربوط به این نوع اختلال دانست و حتما باید پس از ارزیابی های دقیق به این نتیجه رسید، چراکه مسائل مختلفی می تواند بر این موضوع تاثیرگذار باشد و حتی وضع اقتصادی و اجتماعی خانواده نیز در این زمینه و میزان پرتحرکی کودک تاثیر دارد.

روزهای امتحان و نظارت های والدین

بعضی از دانش آموزان بدون حضور مادرشان نمی توانند درس بخوانند و از سال های اول تحصیل عادت کرده اند هنگام درس خواندن کسی همراه آنها باشد. با این که باید برای بهبود شرایط در روزهای امتحان فکری کرد و شرایط را به بهترین شکل تغییر داد، اما در این روزها حتما نظارت و توجه والدین ضروری است و این موضوع بخصوص در مورد بچه هایی که از نظر درسی با مشکل مواجه هستند، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

دکتر حکیم شوشتری به والدین بچه های کم تمرکز توصیه می کند هنگام درس خواندن، شرایط مطالعه را برای آنها ساده تر کنند. مثلا می توانید هر درس را به بخش های مختلف و کوچک تر تقسیم کنید و از او بخواهید پس از مطالعه هر یک از این بخش ها و زمانی که مطمئن شدید درس را بخوبی درک کرده، سراغ قسمت بعد برود.

البته نباید فراموش کنیم درمان دارویی برای این بچه ها مهم ترین و بیشترین تاثیر را دارد و علاوه بر آن می توان از تمریناتی نیز برای بهبود توجه و تمرکز کمک گرفت. به گفته این پزشک متخصص، خانواده ها به هیچ بهانه ای نباید مراجعه به متخصصان کودک و مصرف داروهای مناسبی را که پزشک تجویز می کند، کنار بگذارند. علاوه بر این، بچه های کم تمرکز معمولا از نظر مهارت های اجتماعی نیز از سایر بچه ها ضعیف تر هستند و چون فرصت های مختلف را به دلیل تمرکز پایین از دست می دهند، مهارت اجتماعی پایینی دارند. بنابراین بسیار مهم است که به محض بروز چنین مشکلی به پزشک مراجعه کرده و مطابق نظر او عمل کنید.

دکتر حکیم شوشتری یادآور می شود: نباید فراموش کنیم فقط درصدی از این بچه ها شانس بهبود دارند و بقیه آنها در دوران بزرگسالی نیز با این مشکلات روبه رو هستند. البته برای گروهی از این افراد در دوران بزرگسالی مشکلات بیشتر هم می شود. به همین دلیل بسیار مهم است که نگران انگ و طرز فکر مردم نسبت به این بیماری نباشید و به موقع کودک را برای اقدامات درمانی به متخصص نشان دهید چراکه در غیر این صورت ناچار خواهید شد در سال های بعد هزینه و وقت بیشتری را اختصاص دهید.

نیلوفر اسعدی بیگی - جام جم

 


مهدی بازدید : 21 یکشنبه 05 آبان 1392 نظرات (0)
جدیدترین آپدیت نود32
از لینک زیر هم میتوانید یوزرنیم و پسورد جدید بگیرید 
چون امکان بلوک شدن این وبلاگ وجود دارد
اما در همین وبلاگ تا زمانی که بلوک نشده میتوانید جدیدترین یوزرنیم و پسورد نود رادریافت کنید
جدیدترین یوزرنیم و پسورد رایگان نود32
یوزرنیم و پسورد نود32 دوشنبه 6 آبان 1392 (جدیدترین)

Username:TRIAL-0098007264
Password:xr2msbvssp

Username:TRIAL-0098007258
Password:8rakajcec4

Username:TRIAL-0098007228
Password:h92f6sddm7

Username:TRIAL-0098006204
Password:2b6dmm3sm8

Username:TRIAL-0098006200
Password:u6mtdcj2mm

Username:TRIAL-0098006181
Password:94shd9jr6j

مهدی بازدید : 23 یکشنبه 05 آبان 1392 نظرات (0)
دردناکترین قسمت یه رابطه ی عاشقانه اونجاست که یه روز بفهمی تو فقط گزینه ی روز مباداشی.......

 

 


مهدی بازدید : 19 یکشنبه 05 آبان 1392 نظرات (0)

صنايع همان بهتر كه حرف نزنند!

 

"صنعـت اصفهـان بـدون آب حـرفـي براي گفتـن نـدارد." ايـن نقـل قول از رئيس خانه 

صنعت، معدن و تجارت اصفهان است. واقعاً در حال حاضر كم آبي، صنايع استان را فلج كرده 

است ولي داخل پرانتز بگوييم كه بيشتر صنايع اصفهان با آب هم حرفي براي گفتن نداشتند

و ندارند و اگر به همين روال ادامه دهند هم نخواهند داشت و ناگفته نماند كه بيش از نيمي از 

مشكلات كم آبي كه متوجه استان است تقصير همين صنعت است. اكثر صنايع ما يا بايد 

پوست بينـدازنـد يـا همان گوشه بمانند و حرفي براي گفتن نداشته باشند. سودشان كه به 

ما نرسيد، شايد با اين كار ضرري هم به استان نرسانند.  


مهدی بازدید : 12 شنبه 04 آبان 1392 نظرات (0)
فصل 1                                      نگرش علمي و علوم زيستي

آدمى اغلب کوشيده است پاسخ پرسش هاى خود را در بارهٔ خود و طبيعت پيرامون بيابد؛ اما به علت کمبود دانش، گاهى به خرافات، جادوگرى و حدس و گمان رو آورده است. بديهى است چنين پاسخ هايى که بر پايه هاى نادرستى استوارند، از اعتبار علمى برخوردار نيستند.
اگر براى يافتن اين پاس خها از واقعي تها و منطق استفاده کنيم، آنگاه به تفکر علمى نزديک شد هايم. در تفکر علمى بايد براى همهٔ پاسخ هايى که ارائه مى دهيم، دليل کافى داشته باشيم.
حالا با کمک خط کش تعيين کنيد چشم ما چه اشتباه هايى را در اين شکل ها انجام مى دهد. 
محققان براى پاسخ هايى که مى دهند، دليل کافى مى آورند. آنان نسبت به بعضى چيزهايى که بسيارى از مردم آنها را اثبات شده مى پندارند، شک مى کنند و مى کوشند پاسخى منطقى براى آنها به دست آورند. ابزارهاى دقيق اندازه گيرى و ابزارهايى که به کمک حواس ما مى آيند، به آنان در اين راه کمک مى کنند. مثلاً چشم آدمى نمى تواند اشياى بسيار ريز را ببيند. آدمى براى ديدن اين اشياى ريز از ذره بين، يا ميکروسکوپ استفاده مى کند.

مهدی بازدید : 24 شنبه 04 آبان 1392 نظرات (0)
http:///images/24256341890520863303.gif


عوج‌بند قيچى از سمت موافق در حالت نشسته در خاک

-طريقهٔ گرفتن :

هنگامى که حريف در خاک نشسته و مجرى از يک سمت در پشت او به گونه‌اى قرار مى‌گيرد که پاى جلوئى او به‌صورت ستون‌شده و پاى عقبى او به‌صورت زانو زده به روى تشک قرار دارد، مجرى دست جلوئى خود را زير بغل دست نزديک حريف مى‌برد و آن را به پشت گردن او قرار مى‌دهد و سپس با ساعد دست عقبى خود که از بالا به پشت گردن حريف قرار مى‌دهد، انگشتان هر دو دست خود را به‌هم قلاب کرده، حريف را محکم در اختيار مى‌گيرد و کنترل مى‌کند.


روش اجراء :

در حالت، عوج‌بند قيچى از سمت موافق در حالت نشسته در خاک مجرى با فشارى که به‌طرف سر و گردن و بالاتنهٔ حريف به‌طرف جلو وارد مى‌کند، حريف را بر روى تشک ولو کرده، سپس با بلند شدن به روى پاها و حرکت به‌طرف جلو انجام عمل قيچي، با فشارى که به‌طرف سر و گردن و کتف او به‌طرف جلو و پهلو وارد مى‌کند، او را به روى پل مى‌برد.


  نتيجه‌گيرى :

با اجراء فن، عوج‌بند قيچى از سمت موافق در حالت نشسته در خاک حريف به روى پل رفته، دو امتياز فنى به کشتى‌گير مجرى تعلق مى‌گيرد، و در صورتى‌که مجرى عمل پل‌شکن را به‌طور کامل اجراء کند، حريف ضربهٔ فنى مى‌شود (شکل - فن عوج‌بند قيچى از سمت موافق در حالت نشسته در خاک).


مهدی بازدید : 22 شنبه 04 آبان 1392 نظرات (0)
هوالمحبوب

مصطفی همت پست جدیدی در فیس بوک نوشته است که سراسر تهمت و بی احترامی به ماموران حفاظتی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد  در راستای حمایت از سران فتنه است آنهم به لطف قصه جدیدی  که دختران موسوی به تبعیت از روش منافقین در آستانه عید غدیر به نمایش در آورده اند  فقط می توانم بگویم این مطلب گاز گرفتن و درگیری فقط یک پرده از سناریویی برای ایجاد خوراک تبلیغاتی برای هوادارن بدبخت اینهاست تا همواره آنها را در مسیر فتنه نگه دارند این روشها را منافقین و کمونیستها آنقدر تکرار کرده بودند که دیگر نخ نما شده است اما رهبران فتنه بازهم از این روش نخ نما شده استفاده می کنند

مطلب دیگر اینکه من به صفحه مصطفی همت در صفحه فیس بوکش  رفتم دیدم برای مطالبش امکان نظررا بسته است اینهم از روشهای ماکیاولی است که دوستان سبزی بخاطر اعتماد بنفس اتمی که دارند نمی خواهند نظرات مخالف را ببینید یا شاید فکر می کنند هیچ نظر مخالفی ندارند و در همین رابطه خواستم در قالب پیام مطلبی برای ایشان ارسال کنم اما  به همت دوستان فتنه گرم بنده فعلا همه جوره در فیس بوک بلاک شده ام بهتر دیدم در قالب این پست مطلبم را به آقا مصطفی همت که از دید من با شهید همت فرسنگها فاصله گرفته است برسانم


آقا مصطفی این وادی وادی شیطان است مراقب باش

آقا مصطفی واقعا خجالت هم خوب چیزیست بهتر نیست عکس سردار عزیز ما حاج احمد را از صفحه خود برداری که اگر امروز کنار ما بود کسانی که اینچنین بی محابا از فتنه گران حمات می کردند را بسختی  ادب می کرد

اینجانب همه سالهایی که در جبهه کنار عزیزانی چون حاج احمد و شهیدانی چون رضا چراغی و رضا دستواره و دیگران بوده ام یک نفرشان را هم ندیدم نسبت به دشمنان ولایت فقیه و دشمنان انقلاب کوتاه بیاییند در همان زمانها هم فتنه گران در لباسهای مختلف حضور داشتند و ما همان زمان نیز با آنها مبارزه می کردیم اما  متاسفانه هر وقت مطالب شما را می خوانم باورم بیشتر می شود که شما صدهها فرسنگ از راه شهید همت و شهدای انقلاب ما ، خصوصا حاج احمد عزیز ما فاصله گرفته و بی محابا در وادی شیطان گام بر داشته و در نهایت در  مسیر فتنه و دشمنی با انقلاب قدم بر می دارید . مراقب باشید

 


مهدی بازدید : 12 شنبه 04 آبان 1392 نظرات (0)
سلام عزیزان من

عید گذشتتون مبارک

 چه خبرا ؟خوش گذش ایام تعطیلات ؟

خب خدار وشکر

مام ای بد نگذشت چهار شنبه با همسری ستایشو بردیم دکتر و دو تا از دندوناشو درست کردیم یعنی عصب کشی و روکش شد ۶۰۰ هزار تومن ناقابل این ماه حسابی بی پول شدم اساسی

دیروزم همسری شیفت بود منم ساعت ۱۱ صبح دست ستایشو گرفتم و بعداز  حدودا دو هفته رفتم خونه پدر شوهر طفلکی تنها بود هیشکی دیگه خونه نبود یه کم باهاش حرفیدم و بعدم یه کم خونه رو مرتب کردم و یه نهارم براش درست کردم و ساعت یک اومدم خونه مامانم و یه ۴۵ دقیقه ای هم اونجام بودیم و بعدم رفتم خونه همسری میاد خونه باشم نهارم که شامی درست کرده بودم آماده بود بعد از ظهرم با همسری فیلم چهار چرخو از تی وی نگاه کردم و همسری باز بعد از صرف شام رفت اداره ومنو ستایش تنها شدیم منم رفتم نشستم پای کامپیوتر و یه کم آهنگ دانلود کردم واسه خودم و خلاصه ساعت ۱۱ شب خوابیدم امروز صبحم سرحال از خواب بیدار شده اومدم اداره کلا بد نیست این ایام فقط از اینکه نتونستم با همکارام برم اردوی تفریحی کمی حالم گرفته است که اونم دیگه به خاطر ستایش که کوچیکه هنوز نباید امیدوار باشم که مرتب بتونم برم باید به همین گاه گداری ها راضی باشم کاریشم نمیشه کرد دیگه ......

 


مهدی بازدید : 14 شنبه 04 آبان 1392 نظرات (0)

جلسه علنی فردای مجلس که با حضور رئیس‌جمهور برگزار خواهد شد، به بررسی صلاحیت و برنامه‌های سه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، علوم و ورزش و جوانان اختصاص دارد.


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، جلسه رأی اعتماد به سه وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان فردا (یکشنبه) پنجم آبان‌ماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

حسن روحانی رئیس‌جمهور یکشنبه هفته گذشته سیدرضا صالحی‌امیری را برای تصدی وزارت ورزش و جوانان، علی‌اصغر فانی را برای تصدی وزارت آموزش و پرورش و رضا فرجی‌دانا را برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور أخذ رأی اعتماد به مجلس معرفی کرد.

طبق آیین‌نامه داخلی پارلمان، فردا پس از ورود مجلس به دستور کار، حسن روحانی رئیس‌جمهور سخنانش را برای دفاع از سه وزیر پیشنهادی خود آغاز می‌کند، روحانی حداکثر یک ساعت فرصت سخنرانی دارد.



مهدی بازدید : 14 شنبه 04 آبان 1392 نظرات (0)
آشنایی   

   ای که درآن چهره خندان

    نبودجزشور وعشق

   ای که بودی درمحبت

    هم صداچون خون وعشق

 

 

   ای که بودی همچومادر

    خالص وپاک وباصفا

    دردلت عشق بودو......

   درچشمان پاک توصفا

 

     کلبه ای ازمعرفت

     درقلب من کردی بنا

      ازفراغت ای عزیز

      عشق وسعادت شدفنا

 

    آشنایی های ماهرچند

      کوتاه بودو  کم......

      چون تمام شدآشنایی

       من شدم همپای غم

 

      کی رَوَدازخاطرم

        آن خنده های شادِشادِ

        خنده هایی که سپردم

         عاقبت دردست باد

 

          کی رَوَدازخاطرم

           آن چهره معصوم تو

          چهره ای شادان که روحم  

 

          لحظه های آشنایی

          حیف گذشت وشدتمام

          من که افسوس میخورم

          ازلحظه های ناتمام...!

 

           ای عزیزتوگوهری بودی

           به واقع بی تطهیر

            مادری بودی عزیزو

             مهربان وکم نظیر

 

 

       کاش من هردم تورا

       درپیش چشم داشتم

       من تورامادری

       محبوب وخوب انگاشتم    

 

       من بگفتم این دوخط

         افسوس نباشدلایقت!

          ازبرای چون ناز

          حتی بهشت نیست لایقت!

                                  


مهدی بازدید : 15 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)


۱ ویرایش فنی

این نوع ویرایش، شامل کارهای زیر است:

۱. ۱ یک‌دست کردن رسم‌الخط کلمات؛ به عنوان مثال، عبارت‌هایی مانند «میرساند»، «بسمه تعالی»، «اینجانب»، «بعرض» و «حضرتعالی» را به صورت درست آن‌ها، یعنی «می‌رساند»، «باسمه تعالی»، «این جانب»، «به عرض» و «حضرت عالی» بنویسیم.

۱. ۲ اصلاح غلط‌های املایی؛ به عنوان مثال‌، کلمه‌هایی مانند «درخاست» و «استحظار» را به صورت «درخواست» و «استحضار» بنویسیم.

۱. ۳ کنترل پاراگراف‌بندی؛ یعنی اینکه چه جمله‌هایی را در کنار هم و در یک پاراگراف قرار بدهیم. همان‌طور که می‌دانیم در یک کتاب، جمله‌هایی که یک مفهوم یا مثال خاص را توضیح می‌دهند، باید پشت سر هم بیایند و یک پاراگراف را تشکیل بدهند. به عنوان مثال، قبل از عبارت‌هایی مثل «بنابراین»، «در این حالت»، «برای این منظور»، «به عبارت دیگر»، «یعنی» و غیره، نباید یک پاراگراف جدید ایجاد کنیم.

۱. ۴ اصلاح یا اعمال نشانه‌گذاری‌های متن؛

۱. ۵ یک‌دست کردن ضبط اعلام، اصطلاحات، آوانگاشت آن‌ها در صورت لزوم و آوردن معادل لاتین کلمات؛

۱. ۶ اعمال قواعد عددنویسی، فرمول‌نویسی، اعراب‌گذاری و اختصارهای متنی؛

۱. ۷ مشخص کردن حدود نقل‌قول‌ها، وارسی ارجاعات، درستی نشان مآخذ و پانوشت‌ها و یادداشت‌ها؛

۱. ۸ بررسی کالبدشناسی اثر، شامل تمامی نمایه‌ها، جدول‌ها، نمودارها، تصاویر، عکس‌ها، فهرست مطالب، واژه‌نامه و غیره؛ جالب است بدانید که بعضی از انتشاراتی‌های معتبر دنیا مانند انتشارات دانشگاه کمبریج، کسانی را به عنوان Indexer به کار می‌گیرند که فقط کارشان، ایجاد قسمت «نمایه» یک کتاب است؛ هر چند مسئولیت نهایی این قسمت، به عهده نویسنده کتاب است.

۱. ۹ کنترل اندازه و قلم حروف، عنوان فصل‌ها، بخش‌ها و زیربخش‌ها، سربرگ‌ها و نمونه‌خوانی. دقت داشته باشید که منظور از نمونه‌خوانی، غلط‌گیری تایپی است که با وجود اینکه بدیهی‌ترین کار لازم برای یک نوشته قبل از چاپ شدن است، خیلی از نویسندگان و ناشران ایرانی، آن را انجام نمی‌دهند. تعداد غلط‌های تایپی‌ای که در بین کتاب‌های انگلیسی‌ای که تا به حال خوانده‌ام، پیدا کرده‌ام، به اندازه تعداد انگشت‌های یک دست هم نرسیده است؛ اما در مقابل، متأسفانه کتاب‌های فارسی، پر از غلط‌های تایپی است.

نکته خیلی مهمی که در نمونه‌خوانی باید به آن توجه کرد، این است که بهتر است کار نمونه‌خوانی را شخص دیگری غیر از نویسنده کتاب انجام دهد. چون بارها این مطلب را از نویسندگان مختلف شنیده‌ام که چون خودشان، نویسنده متن بوده‌اند، بعضی از جمله‌های کتاب، به جای چشم‌شان، به طور ناخودآگاه با ذهن‌شان مرور می‌شود و بنابراین بسیاری از غلط‌های تایپی کتاب را نمی‌بینند.

ویرایش زبانی

۲ ویرایش زبانی-ساختاری

۲. ۱ رفع خطاهای دستوری، ساختاری و جمله‌بندی؛ به عنوان مثال، در جمله «مایه افتخار من است که از تجربیات شما بهره‌مند و در کارهایم از آن‌ها استفاده کنم»، باید بعد از «بهره‌مند»، از فعل «شوم» استفاده کنیم؛ چون «بهره‌مند کنم»، معنایی ندارد. بنابراین یکی از هدف‌های ویرایش زبانی-ساختاری، جلوگیری از حذف بدون قرینه فعل‌ها در جمله است. به عنوان مثالی دیگر، می‌توان به کاربرد درست «را»ی مفعولی بعد از مفعول اشاره کرد.

۲. ۲ اصلاح انحراف از زبان معیار و یک‌دست کردن زبان نوشته؛

۲. ۳ ابهام‌زدایی از عبارت‌های نارسا، مبهم، متناقض، نامفهوم و عامیانه؛

۲. ۴ انتخاب برابرهای مناسب برای واژگان غیر فارسی، حذف واژگان، تعابیر و اصطلاحات و عبارت‌های تکراری و زائد، عامیانه، ناقص، نارسا، متضاد و متناقض؛

۲. ۵ کوتاه کردن جمله‌های طولانی؛

۲. ۶ ساده‌سازی و روان‌سازی متن از نظر جمله‌بندی؛

۲. ۷ گزینش واژگان فارسی و برابرهای مناسب.

ویرایش فنی زبانی ساختاری تخصصی

۳ ویرایش تخصصی یا علمی یا محتوایی

۳. ۱ حذف، کاهش یا تلخیص مطالب تکراری، غیرضروری، غیرمستند، مبتذل، نامتعارف، سست و ضعیف؛

۳. ۲ اصلاح، تنظیم و جابه‌جایی مطالب برای انسجام و یک‌دستی نوشتار؛

۳. ۳ افزایش برخی نکات فراموش‌شده، جافتاده در متن یا پاورقی؛

۳. ۴ مقابله متن با اصل (در صورت ترجمه یا تصحیح متون کلاسیک)؛

۳. ۵ توضیح، یادآوری یا پیشنهاد ضروری در پاورقی که البته باید با ذکر کلمه «ویراستار» و با اجازه از نویسنده کتاب باشد.

۳. ۶ بازبینی و تصحیح مطالب نادرست، متناقض و غیرعلمی.

ویرایش فنی علمی محتوایی

همان‌طور که می‌بینید، ویرایش فنی و زبانی-ساختاری را هر کسی که مطالعاتی در این زمینه و زمینه‌های مشابه داشته است، می‌تواند تا حد قابل قبولی انجام دهد؛ خود من تا به حال، سه کتاب دانشگاهی را ویرایش فنی کرده‌ام که با رضایت کامل نویسنده‌های آن‌ها روبرو شده است؛ اما ویرایش تخصصی یا علمی یا محتوایی، باید توسط شخصی انجام شود که از لحاظ علمی، آشنایی کاملی با موضوع نوشته داشته باشد. به عنوان مثال، اگر قرار است یک کتاب ریاضی، ویرایش علمی شود، این کار باید توسط یک ریاضی‌دان دیگر که در همان موضوع کتاب، پژوهش می‌کند، انجام شود تا به راحتی بتواند درستی یا نادرستی مطالب کتاب را تشخیص دهد.

بدون شک، اگر هر نوشته‌ای قبل از انتشار عمومی، این سه مرحله ویرایش را پشت سر بگذارد، به نوشته‌ای تبدیل می‌شود که به چشم، ذهن، وقت و جیب خواننده احترام گذاشته است.

راستی تجربه شما از ویرایش چیست؟ آیا تا به حال، نوشته‌ای را ویرایش کرده‌اید یا برای ویرایش به کسی سپرده‌اید؟

منبع: کتاب «راهنمای ویراستاری و درست‌نویسی»
لینک ثابت: http://panevis.ir/?p=774


مهدی بازدید : 12 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)
دانشجوی محترم
خواهشمند است جهت معاینه پزشکی و اقدامات پاراکلینیکی، مطابق با جزئیات انتخاب شده در کادر بالا به مرکز درمانی مورد نظر مراجعه فرمایید. شرکت در این طرح برای کلیه دانشجویان جدیدالورود الزامی است.
هنگام مراجعه مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

1- برگه نوبت
2- مبلغ 15000 تومان (پانزده هزار تومان)
3- کارت دانشجویی یا کارت شناسایی معتبر
4- دفترچه بیمه ( در صورت بیمه بودن)

جهت انجام آزمایشات حتما باید به صورت ناشتا (از دوازده ساعت قبل) و در ساعت مقرر مراجعه فرمایید.
مراحل معاینات و اقدامات:
آزمایشات- تعیین میزان حدت بینایی- کنترل علائم، قد و وزن- معاینه پزشکی – معاینه دندانپزشکی- واکسیناسیون هپاتیت B و کزاز- مشاوره روانپزشکی
 
نکات مهم:
- با شرکت در طرح سنجش سلامت و تشکیل پرونده الکترونیک پزشکی، امکان استفاده از خدمات مرکز بهداشت و درمان دانشجویان (واکسیناسیون، دندانپزشکی با تخفیف، معرفی نامه به مراکز بیمارستانی و ...) برای دانشجو فراهم خواهد گردید.
- ثبت نام و انتخاب واحد ترم آتی منوط به شرکت در طرح و تشکیل پرونده سلامت می باشد.
- دانشجویان مراجعه کننده حتی المقدور با توجه به برنامه کلاسی نسبت به رزرو نوبت اقدام نمایند.
- همراه داشتن کارت واکسیناسیون الزامی می باشد.

آدرس: تهران - خ انقلاب- خ قدس- کوچه فردانش- ساختمان شماره دو معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه

مهدی بازدید : 12 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)
صبح امروز ، در جلسه ای که آقای سرهنگ باقری با مسئولین فنی و حرفه ای شهرستان نطنز داشته اند ، هماهنگی های لازم در زمینه برگزاری کلاسهای آموزشی کامپیوتر برای همشهریان طرقی انجام گرفت . مقرر گردید ۲ نفر از مربیان با سخت افزارهای خود در شهر طرق رود حاضر و با همکاری شورا ، مکانی برای آموزش تعبیه و ثبت نام متقاضیان بزودی آغاز شود .



تی شرت محرم طرح عرشیا

تی شرت محرم طرح عرشیا

خرید تی شرت محرم

تی شرت محرم (طرح عرشیان)

تی شرت محرم، یک تیشرت فوق العاده شیک و زیبا

برای آقایان خوش سلیقه و عزاداران واقعی ...

با کیفیت استثنایی و چاپ عالی

برای اولین بار در ایران


با خرید تی شرت محرم به عزاداری امسال متفاوت ظاهر شوید

تیشرت محرم طرح جدید عرشیا

خرید پستی تی شرت محرم طرح عرشیا


قیمت : 29000 تومان

مهدی بازدید : 14 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

به نام خداوند نشانه ها...


ای بانو


بیا حواسمان را پرت کنیم


مال هرکس دورتر افتاد


عاشق تر است



اول خودم


حواسم را بده تا پرت کنم


"کیکاووس یاکیده"



پ.ن:پست قبل پاک شد(در مدیریت مطالب خللی وارد شد)باز سر فرصت مینویسم!



تی شرت محرم طرح عرشیا

تی شرت محرم طرح عرشیا

خرید تی شرت محرم

تی شرت محرم (طرح عرشیان)

تی شرت محرم، یک تیشرت فوق العاده شیک و زیبا

برای آقایان خوش سلیقه و عزاداران واقعی ...

با کیفیت استثنایی و چاپ عالی

برای اولین بار در ایران


با خرید تی شرت محرم به عزاداری امسال متفاوت ظاهر شوید

تیشرت محرم طرح جدید عرشیا

خرید پستی تی شرت محرم طرح عرشیا


قیمت : 29000 تومان

مهدی بازدید : 12 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

18 نماینده مجلس به روحانی تذکر دادند

یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال اظهار نظرهای غیرکارشناسانه معاون رئیس جمهور در امور زنان در خصوص افزایش مرخصی زایمان مادران، 18 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور تذکر دادند.

فاطمه آلیا در گفت‌وگو با فارس گفت: به دنبال اظهار نظرهای غیرکارشناسانه شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مورد افزایش مرخصی زایمان مادران و همچنین لزوم اجرایی شدن کامل قانون مرخصی زایمان، 18 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه به رئیس جمهور تذکر دادند.

وی ادامه داد: ما باورمان این است که افزایش مرخصی زایمان حق مادران و تکلیف دولت است که به پاس تشکر از بانوان شاغلی که خالصانه در دستگاه‌های دولتی زحمت کشیده‌اند در زمانی که نیاز به این مرخصی دارند باید این مرخصی را داشته باشند و وظیفه دولت است که با این نوع مشوق‌ها از بانوان شاغل دربخش‌های دولتی و خصوصی تشکر کنند.

آلیا افزود: این نوع موضع گیری‌ها که اولویت‌ها را در نظر نگیرند یا آنها را جایگزین کنند و نقش خانواده را کمرنگ ببینند و فقط از زنان کار بخواهند مثل تفکر غربی استثمارگری زنان است.

وی اظهار داشت: این نوع نگاه منصفانه نیست اگرچه به لحاظ قانونی دولت موظف است آن را اجرایی کنند و در صورت اجرایی نشدن مجلس این موضوع را پیگیری می‌کند.

این عضو فراکسیون زنان مجلس افزود: موضع ‌گیری‌ها و اظهار نظرهای فمینیستی در جامعه ما نخ نما شده است و دیگر کسی به این اظهار نظرها توجهی نمی‌کند، ما تعجب کردیم که یک خانم چگونه با بازی با کلمات و جملات حق زنان را می‌خواهد پایمال کند.

آلیا خاطرنشان کرد: در قانون آمده است خانم‌هایی که به مرخصی زایمان می‌روند بعد از اتمام کار به شغل قبلی خود بازگردند و تمام این ظرایف در قانون لحاظ شده است، معاون رئیس جمهور در امور زنان و همفکرانشان نیز وظیفه دارند در دستگاه اجرایی به این موضوع دقت کنند و با انجام وظایف خود به قانون احترام بگذارند.

وی ادامه داد: این نوع مشوق‌ها قانونی است ولی اجباری نیست و شاید خانمی به جای 9 ماه بخواهد از پنج ماه استفاده کند اما ما به عنوان قانونگذار در جامعه اسلامی طبق ماده 10 قانون اساسی موظف هستیم نظراتمان بر اساس تحکیم بنیان خانواده باشد و دولت مکلف است آن را اجرایی کند و به لحاظ انسانی و حقوق بشری این وظیفه دولت است که آن را اجرا کند. 
 

 

-----------------------------------------------------------
تذکر بیش از 20 نماینده به اظهارات «قلیانی» نجفی/ یک پک قلیان برابر 40 نخ سیگار است

اظهار نظر درباره استفاده از قلیان از سوی بانوان، اعتراض برخی نمایندگان را نسبت به معاون رئیس جمهور برانگیخت.

به گزارش خبرآنلاین، در پایان جلسه علنی امروز مجلس، بیش از 20 نفر از نمایندگان -که اسامی آنها از تریبون مجلس اعلام نشد- نسبت به سخنان روز گذشته رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تذکر دادند.

محمدعلی نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در برنامه پایش گفته بود: «اگر بناست قلیان باشد، زن و مرد ندارد».

در تذکر نمایندگان، سخنان نجفی در مصاحبه زنده تلویزیونی، مغایر شئونات مسئولان نظام، ضدعلمی و ضد فرهنگی خوانده شده و خواستار خودداری از تکرار چنین مطالبی و اصلاح آن شدند.

گفتنی است احمدی لاشکی نماینده نوشهر و چالوس نیز در تذکری شفاهی خطاب به رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: علی​رغم اینکه خدمت ایشان ارادت دارم اما آقای دکتر نجفی نکته​ای را فرمودند که جای بحث دارد. اینکه ایشان گفتند بحث قلیان و قلیان کشی برای خانم​ها آزاد است، جای تعجب دارد.

او از گفت​وگوهایش با پزشکان عضو در مجلس خبر داد و به نقل از آنها گفت که یک پک قلیان برابر 40 نخ سیگار است.

بر این اساس این نماینده مجلس نتیجه سخنان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را یک آسیب جدی خواند و افزود: به جای اینکه به حوزه سلامت کمک کنیم، چنین عارضه​ای به بخش سلامت وارد می کنید؟ ایشان باید روشن و شفاف اعلام کنند که این حرفشان چیزی جز آسیب به سلامت جامعه نیست.
فارس/خبرآنلاین



تی شرت محرم طرح عرشیا

تی شرت محرم طرح عرشیا

خرید تی شرت محرم

تی شرت محرم (طرح عرشیان)

تی شرت محرم، یک تیشرت فوق العاده شیک و زیبا

برای آقایان خوش سلیقه و عزاداران واقعی ...

با کیفیت استثنایی و چاپ عالی

برای اولین بار در ایران


با خرید تی شرت محرم به عزاداری امسال متفاوت ظاهر شوید

تیشرت محرم طرح جدید عرشیا

خرید پستی تی شرت محرم طرح عرشیا


قیمت : 29000 تومان

مهدی بازدید : 17 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

وصف وجود و رازِ کلام خدا تویی

«یعنی که ابتدا تویی و انتها تویی»

فهمم نمی رسید به انوار نور تو

جز از وجود تو که باب خدا تویی

گوشم شنید قصه ی نوری عظیم را

کان نور بی نظیر بسی آشنا تویی

ازیمن نور توست که نورم وجود یافت

ای مادرم (س) به خدا اصل ما تویی


http://muharram92.com
تی شرت محرم

مهدی بازدید : 16 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

 

خرابم ... مثلِ زن، بعد از هم‌آغوشیِ اجباری

و می‌بارم سکوتم را به روی شانه‌یِ کاغذ

نه من شاعر، نه این شعر و نه وقت واژه‌پردازی‌ست

خودم خالی شدم روی بکارت‌خانه‌یِ کاغذ

 

که مثل بُطرِ مشروبی که زُهدانش پُر از خالی‌ست

تمام ارزشم رفت و زباله بودنم مانده!

شبیهِ نعشِ یک سگ، در اتوبانی پُر از رفتن

نگاهت با تهوع، بر بقایای تنم مانده!

...

 

پ.ن: چهارپاره‌اي، زبان‌حال اين روزها!

 


http://muharram92.com
تی شرت محرم

مهدی بازدید : 11 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

با اشک هاش دفتر خود را نمور کرد

در خود تمام مرثیه ها را مرور کرد

ذهنش ز روضه ها ی مجسم عبور کرد
شاعر بساط سینه زدن را که جور کرد

احساس کرد از همه عالم جدا شده است
در بیت هاش مجلس ماتم به پا شده است

در اوج روضه خوب دلش را که غم گرفت
وقتی که میز و دفتر و خودکار دم گرفت

وقتش رسیده بود به دستش قلم گرفت
مثل همیشه رخصتی از محتشم گرفت

باز این چه شورش است که در جان واژه ها ست....



مهدی بازدید : 13 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

 
"هوی گوساله!" لفظی بود که راننده کناری برای راننده ماشین من به کار برد چون بدون توجه پیچید جلوش. مرد راننده، میانسال با موهای جو گندمیه که بسیار از مرحله پرت هست. من می خواستم به مسئول آژانس بگم که این رو برای من نفرستند چون واقعا نمی دونه داره چی کار می کنه! بعد شنیدم که جانباز هست و ماشینش قسطیه. کلی پول تزریقاتشه. پس فراموش کردم.
 
 
سالیان سال از رشته ام خجالت می کشیدم. سالیان سال. چون می دونی ما شیک شدیم توی ایران! بچه های فنی و بچه های پزشکی دایم می گفتند این چیه خوندی! وای به حال شهین ملیله دوز و زری بند بنداز! دایم گفته می شد و من در عین بی سوادی {که اصلا به مدرک نیست}، خجالت می کشیدم بگم چی خوندم و خلاصه حس بی عرضگی عجیبی در من بود. رشته من مهندسی کشاورزی با گرایش زراعت و اصلاح نباتات بود. دکتر چایچی یکی از اساتید برجسته زمان تحصیلم، روز اول معارفه گفت زراعت مادر رشته هاست. درست هم می گفت. همه رشته های دیگه کشاورزی از این رشته در طول سال ها متمایز شدند. خلاصه، بعد از ۱۳ سال کار، تازه فهمیدم این رشته چقدر شیک، تمیز، کاربردی و تاپ هست. چقدر به حماقت توام به نادانی گذشته می خندم. افتخارم اینکه انگشت های من در خدمت اشتراک اطلاعات هست. در خدمت پژوهش هست. خلصت سیریش بودن اینجانب به مسائل اساسی که نتیجه سال ها وسواس فکری است که در من درمان شد و ریشه کن، شده بهترین ابزار من برای کسب اطلاعات و پی گیری مسرانه برای به بهترین نتیجه رسیدن. بدعت گذاشتن در جایی که قبلا حتی به کل ماجرا فکر نشده مثل پا گذاشتن روی برف پانخورده است. کارشناس کاربلد بودن تجربه زیاد می خواد و وجدان بیدار و امید به اونی که بالا هست که برکت بده به پولی که همچنین هم دندانگیر نیست. همه تلاشم اینه که بچه های تازه جذب شده به دانشگاه برای این رشته احترام قایل بشن و با افتخار بگن چه رشته ای می خونند.
 
 
توی سرویس از ایستگاهم تا محل کار، آهنگ سوغاتی هایده رو گوش کردم. چندین بار. چقدر این آهنگ زیباست. دارم تمرین می کنم عکس و موسیقی رو با دقت ببینم و گوش بدم. سرسری نگذرم. نمی دونم چرا ایرانی ها عادت به دقت و تمرکز نکردند. یه نوع شلختگی عجیبی در ذهن و برنامه هاشون هست که بابت عجله رسیدن به مراحل بعدی به وجود اومده. این رو عرض می کنم چون ۱۳ سال هست در محققین برجسته کشور دیدم. انگشت شمار ما محقق داریم که به زبان اصلی مطالعه کنه و روابط بین المللی برای تبادل اطلاعات داشته باشه. انگشت شمار استاد داریم که به حق حضور در جلسه ناچیز چشم نداشته باشه. بسیار انگشت شمار! و وقتی با همچین موجود نایابی طرف می شی، دوست داری همه عزت و احترام لازم رو نثارش کنی. بگی خواهشا تا آخرش همین باش. پشیمون نشو!
 
 
ایران داره به حجوم فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترا روبرو می شه که عادت ندارند زیاد کار کنند ولی زیاد می دونند. این قشر کثیری که از دانشگاه بیرون می یان، فقط کاغذی رو از بر می کنند و فرمولی رو به یاد دارند که ازش نمره بگیرند. قوه تجزیه و تحلیل، تدبیر، پشتکار، اراده، روابط انسانی موثر تعطیل ولی نمره های خوبی دارند و دارن مقاله آی اس آی بیرون می دن! می دونند مقاله مهمه! می دن! ولی کار بلند نیستند، زحمت نمی کشند آخه خسته اش مخشون و می یان توی جامعه که کم نیارند! کلا درس خوندند که کم نیارند و ترم یک باشند باید بهشون بگی آقای دکتر! آینده دیدنیه! باور کن.
 
 
کتابی که این روزها دستم گرفتم: قطار به مقصد رسید نوشته هاینریش بل هست. اونقدر می چسبه که دارم ۲ صفحه ۲ صفحه می خونم که روحم مزه مزه اش کنه. جدید یاد گرفتم آواز بخونم. امروز جلوی آینه قدی که در سال گذشته خریدم وایسادم و خودم رو آرایش کردم. آواز خوندم. برای کسی که نمی دونم کیه. کجاست. از بچگی این طوری بودم. عاشقی رو پشت یک جیب سفید {مال پدر} با آهنگ های شهرام شبپره تمرین می کردم. نمی دونستم توی اون سن که عشق چیه و این آدم چی می گه ولی تکرار می کردم. درست همون زمانی که باید بعد از شنیدن کلمه کمیته سر پیچ های اصلی موزیک قطع می شد و پدر باور داشت که زمان عزاداری اگر اهنگ گوش بدیم نوار می پیچه و دقیقا می شد. روزهایی که رنگ ممنوع بود و زن حرام و لذت حرام تر... روزهایی که همه هم سن های من سعی دارن توی خودشون محوش کنند و ازش حرفی نزنند ولی خلا شادی، کمبود رنگ، نبود اطلاعات، ممنوعیت هر چه که زیبا بود، بیداد می کرد. من توی این فضا بزرگ شدم. یاد گرفتم رنگ زرد تنبیه داره. باید موقع نماز بسکتبال رو فراموش کنم و بارها توی کتابخونه کتاب داستان راستان به من داده شد. داستان هایی که نیمه خونده رها می کردم. وقتی مادرم خواست من قرآن یاد بگیرم و توی یک کلاس خالی با یک دختر با مقنعه بسیار تنگ و سیاه که چونه و پیشونیش رو کامل پوشیده بود "اذا الشمس کورت" یاد می گرفتم و شب توی حمام روی توالت فرنگی که برای پادرد مادرم بود، بلند بلند دستم رو زیر گوشم می زدم و با حرض می خوندم. مادر فهمید با من اصلا نمی تونه شوخی کنه. ولی باز هم شوخی کرد. کل فرهنگ، کل جامعه با زن شوخی کردند. وقتی برای هر ایدئولوژی دنبال پاسخ بودم و عجیب ترین جواب ها رو می گرفتم ولی خب یه جایی باید ایستاد شیهه کشید و گفت: بسه! من گفتم!
 
 
زندگی می تونست تمامی این سال ها بی نظیر باشه اگر من به همه چیز زودتر شک می کردم و اگر با به دخترهای باشعور و با فهم ته کلاس نمی خندیدم و بابت تجربه هایی که به نظر من لش بازی تعبیر می شد توی ذهنش محاکمه شون نمی کردم. دنیا حقیقی تر، زیباتر و کاربردی تر بود اگر من خودم به خودم ظلم نمی کردم.
 
 
دنیا با همه کاستی هاش زیباست اگر من خودم باشم! و نخوام نقشی رو که توی جامعه بازی می کنم جدی بگیرم!
 
 
به قول استاد، تنها فاحشه ها توی این جامعه درست زندگی کردند و فهمیدند رازهای زندگی رو...
 
 
روزتون عالی و پرتقالی
 
ر.ص.پ.
 
۳۰ مهر ۱۳۹۲
 
پشت میز کامپیوتر دفتر کارم
 

مهدی بازدید : 105 یکشنبه 28 مهر 1392 نظرات (0)

رهـبر معظـم انقـلاب اسلامی در دیـداری که با مسئـولین نظام مقدس جمهوری اسلامی در ششم آبان ماه ۱۳۸۳ داشتند نکات زیبایی درباره “گنـاه” بیان داشتند که بازخوانی آن خالی از لطف نیست :

  • گناهان، صورت ملـکى عذاب الهى هستنـد ؛ صـورت دنیـایى عذاب الهى هم همیــن گناهانند. این‌که در آیه‌ى شریفه مى‌فرماید: «ان الذین یأکلون اموال الیتامى ظلما انما یأکلون فى بطونهم نارا» معنایش همین است؛ یعنى شما وقتى کسى را که مال یتیم مى‌خورد، نگاه مى‌کنید، ظاهر قضیه این است که مالى را بلعید و حرامى به کیسه‌ى خود زد؛ اما باطن قضیه این است که او دارد در درون خودش آتش تعبیه مى‌کند؛
  • این همان آتش جهنم است. کسى که لذت حرامى را در این‌جا آزمایش مى‌کند، این لذت، صورت ظاهر قضیه است؛ باطن قضیه در آن حیات واقعى آشکار مى‌شود؛ آن جایى که پرده‌هاى اوهام از جلوى چشم انسان فرو مى‌افتد و حقایق در مقابل او آشکار مى‌شود؛ «هنالک تبلو کل نفس ما اسلفت». آن روز همین لذت این‌جایى و دنیایى عبارت است از یک عذاب و شکنجه‌ى دوزخى. آن روز، روزى است که واقعیات و حقایق، خود را آشکار مى‌کنند – «هنالک تبلو کل نفس ما اسلفت» – و آنچه را که انسان انجام داده است، حقایق و بطون و ملکات آن در آن‌جا آشکار مى‌شود. روح ما، ملکات ما و حقایق وجودى ما هم در آن‌جا خودش را نشان مى‌دهد.


مهدی بازدید : 13 یکشنبه 28 مهر 1392 نظرات (0)
به اطلاع می رساند خدمت اعلام شماره شبای مشتریان دارای حساب در سامانه فراز از طریق سیستم تلفنبانک به بهره برداری رسید .مشتریان محترم بانک جهت بهره مندی ار این خدمت می توانند با شماره گیری ۸۴۲۸۴-۰۲۱ و استفاده از کد داخلی ۱۵ از این سرویس بهره مند گردند .

لازم بذکر است در حال حاضر این سیستم شماره حسابهای سیمیا را شناسایی نمیکند و این موضوع در اسرع وقت در دست اقدام می باشد تا این امکان فراهم گردد .

تهیه و تنظیم : واحد بازاریابی و روابط عمومی

۳۲۲۲۸۰۹۰-۰۸۶


مهدی بازدید : 9 یکشنبه 28 مهر 1392 نظرات (0)
سلام

دوباره امروز تلاش کرده

خيلي برام عجيبه آدم محکم و قد ي مثل اون چرا  پيگري مي کنه

يک جواب بيشتر نداره مي خواد کاري کنه که من جواب بدم و دوباره شروع کنه اذيت کردن من

بالاخره اينم يک نوع تنوعه تو زندگي

اينم اس ام اسش

 salam halet chetore ? 3 mahi hast ke narahatam kardi va bahat ghahr kardam .to moevajehe raftaret nashoodi chon aslan mazerat nakhasti , ama rasme marefat in bud ke halet ro terme akkhar ham beporsam . nice time

توي مسنجر هم اين آفلاين رو گذاشته

زن‌ها می‌بخشند ولی هیچوقت فراموش نمی‌کنند مرد‌ها فراموش می‌کنند ولی هیچوقت نمی‌بخشند ! 
 

واقعا خوشحالم که اين همه قوي شدم

خدايا اين قدرت رو از من نگيرر


مهدی بازدید : 19 یکشنبه 28 مهر 1392 نظرات (0)
در جامعه امروز ما تفاوتي بين بي حجابي و بدحجابي ديده نمي شود . اين سوال من از همه ي ايراني هاست :

چرا ما از چادر به عنوان حجاب برتر استفاده نمي كنيم؟

امام علي (ع) پيرامون حجاب و عفاف مي فرمايد :

 

 

ما ايروني ها اينقدر هنرمنديم كه تصوير موناليزا كه تو موزه لوور پربيننده ترين تصويره چادري مي كنيم !!!!!!!!!!!!! چرا خودمون از چادر استفاده نمي كنيم؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

مگه چي ميشه ؟يكي ميگه خب هوا گرم ديگه

 

 

مي برمتون پيش كمدي ترين بازيگر هاليوود : ميدونيد كيه ؟؟؟؟؟؟؟ چارلي چاپلين ديگه..........


من گفتني ها رو گفتم .................................تصميم و انتخاب با شماست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟



مهدی بازدید : 11 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)


khosh halam k khodet pazirofti bad eshtebahi mortakeb

shodi,heyf heyfe onhame deli k man bet dadam,heyfe on hame

vaghti k bahat gozarondam,heyfe onhame mohabatam,heyfe

hame on geryeham,heyfe on hame arzesh hai k vasat ghael

shodamo to khodet nakhasti,motaasefam ,vaghean

motaasefam,man b khatere u az dostam gozashtam.az arman

ham gozashtam,kasi k bem dorogh migofto nmibakhshidam ama

bakhshidamet.menati nis,ama heyf,heyf k to ghadr nadonestio

bazam b karate edame dadi,hijvakh nmibakhshamet milad hij

vakht,delamo shekasti.khoda deleto beshkone,hamino

bas,khaheshan age jai ham mano didi naya tarafamo begi chi

shode,hame chiz mese roz vasam roshane,jori k dg tabo

tahamolamo az dast dadam dars b kari zadam k nabayad

mizadam,ama eb nadare,khodamo khali kardam,faghat mitonam

begam heyfe onhame lahze hai k bahat bodamo heyfe on hame

vaght,heyf....raste migan dorogh go b morore zaman maher

mishe,ama pesare khob b man dg dorogh goftan???b man dorogh

begio man nafahmam?mage hamchin chizi emkan dare?

mage mishe?

bayad hamon moghe k omadi to taxi boe sigar azat miomad bat

tamom mikardam na bade 3 roz befahmam bale agha b gheyre

man ba digaran ham rabete dare,taze chiiii?rabetei ke khatm

mishe b didar,didar haye mokarar,mokarari k mani k eshghesh

bodamo nmikhash bbine,onvakh,,,,,,,vaghean k motaasefam

vasat motaasefam k ighad kambode gf dari....behet chi mirese?ba

10nafar bash,behet chi mirese?

faghat migam khoda jazato bede hamino bas.

.emroz shanbe

92/7/27hastesh diroz gache pamo baz kardam.alan

daghighan1haftas bet z nazadam kheyli ham khosh halam.chon

dg taghat nadaram bbinam b dorogh bem begi eshgham,eshgham

hato boro vas baghie

in weblogam pishkeshe tamome dorogh hai k bem gofti


khodafez



مهدی بازدید : 15 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)
با شعارهای مرگ بر آمریکای مردم

عده‌‌ای با سردادن شعار «درود بر خاتمی سلام بر هاشمی» و سوت زدن فضای مسجد را به هم ریختند. این هتک احترام در مسجد از سویی و شعار مرگ بر آمریکا از سوی دیگر، موجب متوقف شدن سخنرانی رفسنجانی شد.


مهدی بازدید : 32 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)


امروزه یکی از مشغله های دختران و پسران جوان مخ زدن میباشد که به مدلهای مختلف صورت میگیرد!

در زیر چند روش متداول برای مخ زدن را ارئه میدهیم:

روش اول،طرزه لباس پوشیدن یا به عبارتی لباسهایی که برای مخ زدن بسیار مورده استفاده قرار میگرند!

پسران:در پسرها معمولا" بیشتر از همه از کفش آل استار،شلوار لوله تفنگی و تنگ و بولیز اندامی استفاده میشود!

انواع پسرها:

مثبت:شلوار پارچه ای در رنگ های تیره،بولیز دکمه دار(دکمه ها حتما" باید تا یخه بسته شوند)و کفشهایی که معمولا" دامادها و معلمهای مرد میپوشند!این تریپ پسرها معمولا" یک کیف لپ تاپ هم در دست دارند و موهایشان را نیز همه از دم گاو لیسیده است!

سوسول:شلوار لی راسته،بولیزهای مارک دار و یخه هفت،با کتونی های مشکی!!!!این تیپ پسرها معمولا" گوشی در دست دارند!یا اینکه اس ام اس بازی میکنند و یا با یک دختر بدبخت بیچاره ی عاشق پیشه فک میزنند!!و موهایشان را هم اغلب مدل موی جوجه تیغی یا ساسی مانکن تشکیل میدهند!


فشن(مخصوص مخ زدن):شلوار لوله تفنگی مشکی یا آبی،بولیز اندامی تنگ و کفش آل استار، این تریپ با موهای تمام اتو کشیده و کلی چسب مو و تافت و ژل و. هزار کوفت چرت و پرت دیگر شناخته میشوند!!و همیشه هم در دستشان یک تکه ورق حاوی شماره یا کارت های مختلف تبلیغات که پشتشان نیز شماره و اسمشان وجود دارد دیده میشوند!

روش آماده شدن پسرها برای بیرون رفتن از خانه!!!

مثبت:ابتدا مسواک میزنند و دست وصورتشان را میشورند!!!!بیشترشان موهای صورتشان را دیر به دیر تیغ میزنند!!بعد از آن لباسشان را پوشیده و مقداری عطر مشهد به خود میزنند و جلوی آینه موهایشان را به یک سمت آب و شانه میکنند!در صورت لزوم به گاو همسایه بغلی مراجعه کرده و سپس سرشان را جلوی دهان گاو نگه میدارند تا گاو یک لیس زیبا روی موهایشان پیاده کند!!!!و بعد از آن به سمت مادر خود میروند و میگویند:مامان من دارم میرم کتابخونه خداحافظ!!!!و کیفشان را برداشته و از منزل بیرون می آیند!!!

سوسول:این مدل از پسرها ابتدا تمام صورتشان را تیغ میزنند و بعد لباس میپوشند و باز بعد از آن هم جلوی آینه چهار دانه شوید مویشان را اتو کشیده و بعد مقداری اسپره یا ادکلن ارزان قیمت را به سر و صورتشان زده و گوشی به دست به بهانه ی رفتن به مغازه ی پدر و کمک کردن به وی از منزل خارج میشوند!!!!

فشن:این نوع پسرها از شب قبل صورت،دست و پاهایشان را تیغ زده و چهار ساعت قبل از رفتن موهای مصنوعی شان را به سبک جوجه تیغی درست کرده و سه بسته تافت را نیز روی آن خالی میکنند!!چون لباسهایشان را از قبل پوشیده اند اینبار جلوی آینه با کلی عطر و اسپره 1200 تا 1700 و آخره آخرش 2500 تومانی حمام میکنند!!!یا به عبارتی تمام بدنشان را میشورند!!!!!و بعد از زیر خوشخواب یا بالش تختشان به مقدار لازم کارت یا کاغذی که شماره شان را از قبل رویشان درج کرده اند برداشته و در جیب پشت قرار میدهند و بدون هیچ بهانه ای از منزل خارج میشوند!!!

روش های مخ زدن و یا پیشنهاد دادن:(مرحله ی آخر و نهایی)

مثبت:معمولا" در کتابخانه یا دانشگاه با دختر مورد نظر آشنا شده و سریعا" موضوع را با مادر خویش در میان میگذارند!این گونه پیشنهادات منجر به ازدواج نیز میشود(این به درد نمیخوره پس حذف میشه)

سوسول:این نوع از پسرها معمولا" 1000 کیلومتر دنبال دختر راه میفتند و آخرش هم شماره را در جیب یا کیف دختر انداخته و همیشه هم بعد از این کار با فحش میخورند یا اینکه با پاره شدن شماره توسط دختر مواجه میشوند!اما آنقدر سمج اند که تا ده هزار بار همین روش را ادامه میدهند تا دختر راضی شود!!!

فشن:این تریپ از پسرها سریعا" پیشنهاد میدهند و بیشتر مواقع هم جواب مثبت دریافت میکنند!!!و بعد از یک هفته دوستی با دختر مورد نظر به بهانه ای رهایش کرده و به سراغ شخص دیگری میروند!

و اما دختران:

دختران برای مخ زدن نیز روشهایی خاص و منحصر به فرد دارند!که همیشه هم جواب میدهد!!

بیشتر دختران برای مخ زدن از صدها کیلو مواد آرایشی و ژل و تافت و سرم مو و ...استفاده میکنند!!!و همیشه هم با یک مانتوی تنگ تنگ با آستین های تا بازو بالا زده و یک شلوار تنگ تنگ و یک شال ولو تا فرق سر دیده میشوند!سوسولهایشان با خود کیف زنانه حمل کرده و کفشهای پاشنه دار میپوشند!!!!

انواع دختران:

مثبت:همیشه با مادر محترم بیرون میروند و کفشهای بدون پاشنه و مانتوهای بلند و روسری و شلوار پارچه ای و کیفهای مدل کوچک و کج استفاده میکنند و به هیچ عنوان به پسرها نگاه نمیکنند!!روسری هایشان هم مدل حاج خانومی میگذراند و موهایشان هم به هیچ وجه دیده نمیشوند و فقط و فقط به درس فکر میکنند و خوراک پسرهای تریپ مثبت نیز میباشند!

سوسول:بعضی وقتها با مادرشان بیرون میروند و مدل موهایشان هم چتری یا کج است.گاهی اوقات تل میزنند و یا همه موهایشان را بالا میدهند!!!مانتو هایشان تا زانو و شلوارهایشان هم بیشتر لی راسته میباشد با خود کیف زنانه حمل کرده و کفشهای پاشنه دار میپوشند!و برای ارایش هم فقط از یک خط چشم و یا رژ لب صورتی استفاده میکنند!!!

فشن:فشن ها مانتو هایشان بالای زانوست و مدل موهایشان هروقت یک مدل است همیشه شلوار لی تنگ میپوشند و آرایش هم به مقدار زیاد میکنند!!!کیف با خود حمل نمیکنند و بیشتر اوقات کتانی و یا کفش میپوشند!!!!!

اسپرت:این مدل نیز فقط در دختران دیده میشود و در پسران مدل اسپرتی وجود ندارد!این مدل از دختران همیشه مانتوهای اسپرتی را انتخاب میکنند که کمی از زانو بالاتر است و فقط شلوار لی تنگ میپوشند و با کیفهای مشکی NIKE و ADIDAS و یا PUMA نمایان میشوند که آنهارا به صورت کج میندازند موهایشان مدل کج میباشد و همیشه از کفشهای آل استار در رنگهای مختلف استفاده میکنند و به هیچ وجه آرایش نمیکنند!!!!

روش های آماده شدن:


مثبت:بیشتر لباسهایش را مادرش انتخاب میکند و از عطر و اسپره هم استفاده نمیکنند در صورت لزوم مقداری گلاب و یا عطر مشهد به خود میمالند!!!

سوسول:این مدل از دخترها ابتدا مقداری آرایش کرده و سپس لباسهایشان را میپوشند از عطرهای خارجی استفاده میکنند و همیشه هم روی گوشی هایشان برچسبهای کارتونی برجسته وجود دارد!!!

فشن:فشنها باید 6 ساعت قبل از رفتن مدل موهایشان را درست کنند و گاهی اوقات هم از موی مصنوعی و کلیپس های کوچک گل دار استفاده میکنند اگر مانتوی تنگ و کوتاه نداشته باشند مانتو های دو سه سال پیش را از کمد در آورده و استفاده میکنند!!!!!

اسپرت:این مدل از دخترها موهایشان را یا اتو میکشند یا اینکه خدادای لخت است و هیچ نیازی به اتو ندارد!بیشتر وقتها در 20 دقیقه حاضر میشوند و از اسپره های خوش بو استفاده میکنند و بیشتر وقتها هم ناخنهایشان لاک زده است!!!

روش های شماره گرفتن:

مثبت:به هیچ وجه هیچ پیشنهادی برای دوستی در سنین پایین ندارد و وقتی 30 ساله شد در حیاط دانشگاه یا کتابخانه با یک پسر تریپ خودش آشنا میشود و آخر هم با همان پسر ازدواج میکند و 3 الی 5 بچه به دنیا می آورد!!!

سوسول:اغلب آنها شماره را پاره میکنند ولی 40 درصدشان قبول کرده و با پسر تماس میگیرند!!

فشن:از هر خری شماره را پذیرفته و با وی رفیق میشوند!!!

اسپرت:اسپرتها معمولا" دوست پسر دارند و به همین دلیل از هیچ کس شماره نمیگرند آشناییشان هم با دوست پسرشان اتفاقی بوده و هیچ شماره دادنی در کار نبوده است!!


دوره ی بعد از آشنایی:

مثبت با مثبت:تا قبل از ازدواج دختر اسم پسر را با آقا صدا میزند!مثلا" علی آقا!!یا آقا اکبر و...پسر هم همینطور مثلا" زهره خانم یا مریم خانم و...در این مدل از آشنایی ها پسر برای دیدن دختر به خانه شان میرود و دیدار در برابر پدر و مادر یا برادر سمج دختر صورت میگیرد!!!!

سوسول با سوسول:برای مدتی دختر و پسر همدیگر را با اسمهایی از قبیل:گلم،جوجو،عزیزم،جیگر،عسلم و...صدا میکنند و پس از مدتی هردویشان عین سگهای وحشی میشوند!!!!(دور از جناب)

فشن با فشن:از همان اول خشن میباشند و همیشه در منزل پسر،سینما و یا جاهای خلوت قرار میگذراند و آخرش هم پس از مدتی بهم میزنند!!!

اسپرت با ...:هردویشان همدیگر را دوست دارند و رابطه شان نیز پایدار است!!!برای قرار گذاشتن هر وقت یک جا را انتخاب میکنند.


*****************************

در آخر هم


مثبتها خوشبخت میشوند


سوسولها هم اگر ازدواج کنند طلاق میگرند یا اینکه شوهرشان خودکشی میکند



فشنها ترشیده میشوند و اسپرتها نیز بسیار خوشبخت میشوند!!!!!!!

خب دیگه بسته خسته شدم!!!!!!

خب حالا شما کدوم مدلشی؟؟


مهدی بازدید : 14 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)
آخه منم آدمم،دل دارم،منم تحملم تا یه حده.تا یه جایی میتونم گذشت کنم،خودمم احساس دارم.خودمم تورو میخوام.میدونم ۱۰۰۰روزم برات حرف بزنم فایده نداره،چون حرفمو قبول نداری،چون هیچ وقت حقو بهم نمیدی

میبینی؟؟حق دارم که نخوام با مامانت یه جا باشم یانه؟حق دارم که دلم ازشون پر باشه یا نه؟مگه چقد عمر میکنیم؟

مگه من چقد جوون میمونم؟همه این احساسا واسه این دوره اس،دوس دارم ببینمت،دستاتو بگیرم،بریم پارک،برم سینما،تو خیابون قدم بزنیم،با هم جاهای دیدنی بریم و خیلی چیزای دیگه.اما کو؟من کجا اینا رو دیدم؟پس کی قراره ببینم؟وقت پیری؟یا وقتی چند تا بچه دوروبرمو گرفتن؟

من گناهم چیه که نمیتونم مثل دیگران باشم؟نمیتونم یه روز دلخوشی کنم؟

خودت قضاوت کن،اگه من جای تو بودم قبول میکردی؟؟اگه من واسه اینکه مامانمو ببرم یه جا که فقط ۱۰دقیقه راهشه برات وقت نمیذاشتم چیکار میکردی؟اگه واسه اینکه مایحتاج خونه اینو اونو بگیرم برات وقت نمیذاشتم  عکس العملت چی بود؟؟

شرط میبندم که با خودت میگی هیچی،اصلا ناراحت نمیشدم،اما هیچ وقت تو اون شرایط نبودی تا بفهمی چی میگم.انگار من هیچ ارزشی ندارم،برا همه وقت داری الا من!

خودت بودی با فامیلام مشکل پیدا نمیکردی؟؟با همه کسایی که جای تو رو گرفتن،نمیذارن ۱ثانیه رو با تو بگذرونم؟

دلم پره از همه عالم و آدم.دیگه از هرچی قرارو عشق و عاشقیه متنفرم.وقتی یه خاطره خوب،یه لحظه خوش ندارم عشق و عاشقی کدوم خریه.

بازم عیب نداره.من به نبودنت،ندیدنت،لمس نکردنت،عادت کردم،به اینکه تنها برم بازار و خیابون،به اینکه تنها برم پارک،تنها برم سینما عادت کردم،اما مامانت نه.کنار اونا باشی بهتره

راستی میخواستم بگم اگه مامانت میخواد برات زن بگیره اگه منو نمیخوان،اگه تو هم تو رودرواسی موندی نمیتونی ولم کنی.برو من ناراحت نمیشم،من خوشبختیتو میخوام.نمیخوام مانع زندگیت باشم،وقتی ازدواج کنی عاشق زنت میشی گذشته رو هم فراموش میکنی،دیگه اذیت نمیشی.به فکر من نباش


مهدی بازدید : 14 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)

رابط کاربری ویندوز، 28 سالی هست که با ما همراه است. با وجود آن که طی این سال‌ها کلیت آن تغییر چندانی نکرده، ولی وقتی زمان تغییرات گسترده فرا رسید، تحول رابط کاربری ویندوز از آن چه فکر می‌کردیم بزرگ‌تر بود. هر بار که تغییراتی در رابط کاربری سیسم عامل محبوب مایکروسافت ایجاد می‌شود، کاربران به دو دسته تقسیم می‌شوند: گروهی که آن را دوست دارند و گروهی که آن را دوست ندارند!

.

.

.

امروز می‌خواهیم که نگاهی به گذشته بیاندازیم و تغییرات ظاهری رابط کاربری ویندوز را طی سالیان متمادی در مجموعه‌ای از تصاویر به نمایش بگذاریم. به قول معروف «شنیدن کی بود مانند دیدن».

Windows 1

این اولین نسخه تجاری ویندوز است. ویندوز ۱ که در سال ۱۹۸۵ عرضه گردید، نقطه شروع کار بود. ممکن است برخی از شما که این مطلب را می‌خوانید سن‌تان آنقدری نباشد که تجربه کار با این نسخه از ویندوز را داشته باشید، ولی باید بدانید که شمایل ظاهری اولین ویندوز تجاری به شکل تصویر زیر بود.

windows-evolution-1

Windows 2

ظاهرا هنوز بيل گيتس در شركتش گرافيستی استخدام نكرده كه به او بگويد اين رنگ آبی خيلی هم زيبا نيست.

windows-2

Windows 3

این نسخه در سال ۱۹۹۰ منتشر شد و تغییرات بزرگی را با خود داشت. این اولین نسخه ویندوز است که در آن می‌توانستید پنجره‌ها را کمینه کرده و در آیکون کوچکی داشته باشید. آیا برای پرش میان برنامه‌ها از Alt+Tab استفاده می‌کنید؟ همه این ویژگی‌ها از این نسخه آغاز شد.

windows-evolution-2

Windows 95

برای بسیاری از کاربران، اولین کار پس از روشن کردن کامپیوتر ویندوزی‌شان فشردن دکمه Start است. منوی استارت اولین بار در ویندوز ۹۵ ظاهر شد. اصطلاحاتی چون مرور (Explore)، نوار وظیفه (Task Bar) و دسکتاپ نیز در ویندوز ۹۵ معرفی گردیدند.

windows-evolution-3

Windows 98

در تصویر زیر شمای کلی ویندوز ۹۸ را می‌بینید، اما چیز زیادی برای مشاهده وجود ندارد. تقریبا هیچ تغییری در رابط کاربری ویندوز نسبت به نسخه قبلی ایجاد نشده بود. ویندوز ۹۸ بیشتر از آن که نسخه جدیدی از ویندوز باشد، یک به‌روزرسانی جزئی روی ویندوز ۹۵ بود.

windows-evolution-4

Windows 2000

ویندوز ۲۰۰۰ بهترین اثر مایکروسافت نیست، اما این نسخه برخی ویژگی‌های جدید را در رابط کاربری به همراه داشت. چیزهایی چون شفافیت و افکت‌های سایه‌دار همگی در ویندوز ۲۰۰۰ معرفی گردیدند.

windows-evolution-5

Windows ME

ویندوز ME در سال ۲۰۰۰ منتشر شد و کاربران خانگی و معمولی را هدف قرار داد. در این نسخه امکانات شبکه و چندرسانه‌ای (Movie Maker, Media Player 7) ارتقاء یافته بود. ویندوز ME آخرین سیستم‌عامل مایکروسافت با کد ویندوز ۹۵ بود پس از آن مایکروسافت هسته ویندوز را در XP تغییر داد.

winme

Windows XP

از این پس ویندوز به ظاهر سیستم عامل خود اهمیت ویژه‌ای داد و مایکروسافت در این نسخه بسیار عالی عمل کرد. طرح کلی رابط کاربری در مقایسه با ویندوز ۲۰۰۰ تغییر عمده‌ای نکرده بود، ولی ظاهر و حس بصری آن بسیار متفاوت بود.

windows-evolution-6

Windows Vista

مایکروسافت پس از عرضه ویندوز ویستا با مشکلات اساسی مواجه شد. اما اگر صادق باشیم، ویستا آن قدرها هم بد نبود. سیستم عامل جدید با خود یک رابط کاربری نو به نام Aero را آورد و طراحی منوی استارت نیز کاملا متحول شده بود.

windows-evolution-7

Windows 7

سه سال پس از ویندوز ویستا، ویندوز ۷ منتشر شد و ناگهان تمام کاستی‌ها و مشکلات ویندوز ویستا را از خاطر کاربران حذف کرد. رابط کاربری Aero همچنان وجود داشت، اما ویژگی‌هایی چون Aero snap، Aero peek، Taskbar grouping، آیکون‌های بزرگ‌تر روی نوار وظیفه و پشتیبانی از صفحات چند لمسی، ویندوز ۷ را به آن چه امروز می‌بینیم تبدیل نمودند.

windows-evolution-8

Windows 8

ویندوز 8 را می‌توان بلیط ورود مایکروسافت به‌ دنیای تبلت‌ها نامید. بزرگترین تغییر اعمال شده روی این ویندوز، استفاده از رابط گرافیکی جدیدی بود که جایگزین کلید استارت سنتی ویندوز شده بود. این ویژگی جدید که مترو نام دارد، در بردارنده‌ی اپلکیشن‌هایی برای نمایش تصاویر، ویدئو، ایمیل وموزیک است و صرفا برای استفاده در ابزارهایی با صفحه‌ی نمایش لمسی ایجاد شده است.

در کنار مترو، مایکروسافت محیط دسکتاپ خود را نیز حفظ کرده بود و با تغییراتی کوچک برای بروز کردن ظاهر آن، کلیات را همچون گذشته نگه داشته بود. در پشت صحنه نیز، ویندوز 8 تغییرات زیادی را به خود دیده بود. چنانکه مایکروسافت قابلیت پشتیبانی از چیپ‌های ARM را برای استفاده از آن در تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند، قرار داده بود.

windows-evolution-9

Windows 8.1

ویندوز 8.1 متجلی تغییرات در مایکروسافت است، تغییراتی که در قالب یک بروزرسانی رایگان برای کاربرانی که از ویندوز 8 استفاده می‌کردند ارائه شده است.

این بروزرسانی در ظاهر مجموعه‌ای از بهبودهای رابط گرافیکی کاربر است و تغییراتی در پروسه‌هایی است که در پشت پرده وظیفه‌ی مدیریت سیستم‌عامل را بر عهده دارند. مهم‌ترین تغییرات اعمال شده تعبیه قابلیت بوت مستقیم به دسکتاپ و همچنین بازگشت مجدد کلید استارت به محل خود است. از دیگر تغییرات اعمال شده می‌توان به بهینه‌سازی سرویس ابری SkyDrive در سیستم‌عامل و همچنین تعبیه امکان استفاده از Miracast در این ویندوز اشاره کرد که قابلیت برقراری ارتباط با سایر ابزارهایی که از فناوری Miracast را برخوردارند، امکان‌پذیر می‌کند. همچنین جست‌و‌جو در فایل‌های موجود روی دیسک‌سخت و همچنین SkyDrive نیز از دیگر ویژگی‌های اضافه شده به این نسخه‌ از سیستم‌عامل مایکروسافت است که در کنار پشتیبانی از پرینت سه‌بعدی، اپلیکیشن جدید پخش موزیک Xbox و بهینه‌سازی ویژگی استفاده از چند نمایشگر، به بازار عرضه شده است.

Windiws8.1

Windows 8.2 یا Windows 9؟

سوال بزرگی که در این بین مطرح است، قدم بعدی برای مایکروسافت است. آیا ردموندی‌ها به یک بسته‌ی بروزرسانی دیگر اکتفا می‌کنند یا نسخه‌ی جدیدی از ویندوز را با نام احتمالی 9 به بازار عرضه خواهند کرد؟ گمانه‌ها خبر از عرضه‌ی نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل مایکروسافت در سال 2015 میلادی به‌همراه نسخه‌ی موبایل آن دارند که نشان‌دهنده‌ی اعمال تغییرات بزرگی در حیات این سیستم‌عامل است.

این بود داستان تصویری تحولات رابط کاربری ویندوز طی 28 سال! شما هم نظرتان را درباره این تغییرات، به خصوص تغییرات اساسی رابط کاربری در نسخه اخیر با ما در میان بگذارید. آیا مایکروسافت قدرت گذشته‌ی خود را با ویندوز 8.1 به‌دست خواهد آورد؟


مهدی بازدید : 12 یکشنبه 21 مهر 1392 نظرات (0)

 

  بگذر از فرزند و مال و جان خويش                          تاخليل الله دورانت كنند.

  سر بنه در كف ، برو در كوي دوست                       تاچو اسمائيل ، قربانت كنند. 

 

دعاي عرفه باهمت برادران و خواهران بسيجي پايگاه شهيد باهنر و سميه در روز سه شنبه راس ساعت 14 بعد از ظهر با حضور پرشور اهالي محترم روستاي قمصر در حسينيه صاحبالزمان برگزار مي گردد ، اين مراسم هر ساله در اين روستا با حضور پر رنگ اهالي محترم برگزار مي شود .


مهدی بازدید : 13 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)
ﻭﻗﺘﯽ ﺍﺯ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﮐﺴﯽ ﻣﻄﻤﺌﻦ ﻧﯿﺴﺘﯽ،
ﺣﻖ ﻧﺪﺍﺭﯼ ﺩﺳﺘﺎﺷﻮ ﺑﮕﯿﺮﯼ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺩﺳﺘﺎﺕ ﻋﺎﺩﺗﺶ ﺑﺪﯼ ...
ﻭﻗﺘﯽ ﻣﻮﻧﺪﻧﯽ ﻧﯿﺴﺘﯽ،
ﺣﻖ ﻧﺪﺍﺭﯼ ﺍﺯ ﺁﯾﻨﺪﻩ ﺍﯼ ﺧﻮﺵ ﺑﺎﻫﺎﺵ ﺣﺮﻑ ﺑﺰﻧﯽ ﻭ ﺑﺮﺍﺵ ﺭﻭﯾﺎ ﺑﺴﺎﺯﯼ ...
ﻭﻗﺘﯽ ﺩﻟﺖ ﺑﻪ ﻣﻮﻧﺪﻥ ﮐﻨﺎﺭﺵ ﺷﮏ ﺩﺍﺭﻩ،
... ﺣﻖ ﻧﺪﺍﺭﯼ ﺑﻬﺶ ﺑﮕﯽ ﻋﺸﻘﻢ ...
ﻭﻗﺘﯽ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﯾﻪ ﺣﺮﻓﯽ، ﺑﺤﺜﯽ،ﺳﻨﺪﯼ، ﺑﻬﺎﻧﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺗﺮﮐﺶ ﮐﻨﯽ،
ﺣﻖ ﻧﺪﺍﺭﯼ ﺍﺩﻋﺎﯼ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﮐﻨﯽ ...
ﻭ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﻪ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩِ ﮐﺴﯽ ﺗﮑﯿﻪ ﮔﺎﻩ ﺷﺪﯼ،
ﺣﻖ ﻧﺪﺍﺭﯼ ﺯﻣﯿﻨﺶ ﺑﺰﻧﯽ


تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 147
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 4
  • بازدید سال : 167
  • بازدید کلی : 3,793