loading...
باران پاییزی وبلاگ جدید من
مهدی بازدید : 10 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (0)
خدایا من هیچی...به آبروی این بچه های پاک حاجات همه رو بده

برای شادی روح اموات...فاتحه

خدایا همه نی نی ها رو برای مادر و پدراشون صحیح و سالم نگه دار

خدایا شکرت


168

مهدی بازدید : 101 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (0)

پدر
نفس اش برید ،
کودک اما
بادکنک _بغض هایش
یک به یک
می ترکید !

( آرش ناجی )


مهدی بازدید : 14 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (1)

یهودیان ایران چگونه زندگی می کنند؟

رئیس انجمن کلیمیان تهران می گوید که او حتی دوستانی دارد که در بسیج و سپاه هستند. او می گوید: آنها به من و به دین من احترام می گذارند.

رئیس کلیمیان تهران می گوید: مشکلات میان ایران و اسرائیل، تاثیری بر یهودیان ایرانی ندارد. یهودیان ایران، قبل از هر چیزی، ایرانی هستند. آنها هم در کنار سایر هموطنان خود، با مشکلات اقتصادی فعلی زندگی می کنند.

 

روزنامه النهار چاپ بیروت در گزارشی به زندگی یهودیان ایرانی پرداخت. در این گزارش آمده است:

یهودیان ایرانی امسال، سال نو جدید عبری را در فضایی بهتر می گذرانند چرا که حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر ایران به پیروزی رسید کسی که مواضعش با رئیس جمهور سابق متفاوت بود.

تعداد یهودیان ایرانی 300 تا 350 هزار نفر است که هم اکنون 250 هزار نفر از آنها در اسرائیل، 80 هزار نفر در آمریکا و 10 هزار نفر آنها در ایران زندگی می کنند. بیشتر یهودیان ایرانی در شهرهای تهران، اصفهان و شیراز زندگی می کنند.


مهدی بازدید : 19 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)
عکس های محیط های عاشقانه وخود عاشقانه...........خیلی قشنگه حتمابیا.. 1من كه نفهميدم سهمم ازاين زندگي چيه...نه فهميدم همين حاله بدكه هميشه دارم...همين گريه ها وحسرت ها...نميدونم كي تموم ميشه...نميدونم...اخرش مي رم بايدرفت...اون وقت يه نفس ميكشم يه نفس راحت همون نفسي كه الان به زوربيرون مياد...خدااااااااااااياخستم...خسته ترازهميشه...ياببرتم يايه كاري كن باپايه خودم برم اخرش يامي ميرم يا خودم باپايه خودم ميرم كاااش مي فهميدنم...كاااااش...ميدوني خدا خسته شدم ازاين كاش ها واي كاش ها...


مهدی بازدید : 27 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)


Final Fantasy

درباره ی فاینال فانتزی

 

 

 

نام: Sephiroth
سن:27
شمشیر: Masamune


فرشته تک بال
او زاده اشتباه انسان‌هاست...او از میان افکار پلید انسان‌ها متولد شده است و در طول حیاتش نیز جز پلیدی چیزی از انسان‌ها ندیده است. سفیروث یک انسان با قدرت‌های ماورایی است که از دوران کودکی به او تلقین شده برتر از همه موجودات روی زمین است. این طرز تفکر در سفیروث باعث می‌شود سفیروث در ابتدا خود را بهتر از دیگران بداند و حتی کسی را هم شان دوست شدن با خود نبیند. اما ما می‌بینیم که سفیروث نیز مانند هر انسان دیگری احساسات داشته و با دیدن جنسیس، آنجیل، زک و کلود که او را دوست دارند، به آن‌ها علاقه‌مند می‌شود تا جایی که حتی در زمان خشم و عصبانیت نیز حاضر به کشتن دوستان خود نمی‌شود. این امر نشان دهنده این است که برای سفیروث نیز مفاهیمی چون عشق و دوست داشتن معنی دارد اما این انسان‌ ها هستند که آن‌ها را از او گرفته‌اند و سعی کرده‌اند که از او یک قاتل ذاتی بسازند.

بنا به گفته آقای تتسویا نومورا (Tetsuya Nomura)، طراح و شخصیت پرداز سفیروث، این شخصیت نماد تمامی زشتی‌های انسان‌ها است و تمامی حرکات و رفتار‌های او نمود خباثت انسان‌ها. اگر سفیروث بد است، مقصر انسان‌ها هستند چرا که او می‌توانست خوب باشد. اگر آدم می‌کشد، مقصر باز هم انسان‌ها هستند چون آن‌ها باعث شدند تا او بکشد و اگر پلید است، تنها مقصر اصلی انسان‌ها هستند که با پلیدی خود باعث خلق او شدند.

شخصیت پردازی سفیروث به گونه‌ای است که ما در یابیم او بد مطلق نیست و بر خلاف شخصیت‌های منفی دیگر آثار هنری بعد انسانی دارد. این پرسوناژ دو بعدی شخصیت سفیروث به قدری استادانه انجام شده است که باعث شده عده زیادی از گیمر‌ها خود سفیروث را مسوول کارهای بدش ندانسته و همواره به او و کارهایش در جهت نابودی زمین و گرفتن انتقام حق دهند. این نکته بسیار مهم مهم ترین و پر رنگ ترین نقطه شخصیت پردازی سفیروث است چرا که باعث می‌شود هیچ گاه گیمرها به او به عنوان یک نیروی شر یا اهریمن نگاه نکنند.

یکی از نکاتی که در شخصیت پردازی سفیروث استادانه پیاده شده است، قدرت مطلق نشان دادن اوست. رعایت این نکته در شخصیت پردازی سفیروث باعث شده است تا گیمر‌ها همیشه از دیدن و روبرو شدن با او واهمه داشته باشند چرا که آن‌ها نیز باور کرده‌اند سفیروث بی‌نهایت قدرتمند است و شکست دادن او امکان پذیر نیست!. به همین دلیل زمانی که آن‌ها موفق می‌شوند سفیروث را شکست دهند، با خود می‌گویند: "بالاخره تونستم سفیروث رو شکست بدم! سفیروث افسانه‌ای رو شکست دادم!! من اینکار رو کردم.من!". این احساس قدرت که بعد از شکست سفیروث به گیمرها دست می‌دهد ماحصل همین شخصیت پردازی بی عیب و نقص اوست.

شاید بتوان گفت زیبا ترین بخش در شخصیت پردازی سفیروث، دو نیمه تاریک و روشن سفیروث و قرار گرفتن او در میان این دو نیمه و عاقبت حرکت او به سمت تاریکی، است. همانطور که گفته شد سفیروث شخصیتی است که در ابتدا در فاصله میانی بین خیر و شر قرار گرفته است. هوجو قصد دارد از او یک مبارز و آدم کش مطلق ساخته و به سمت نیمه تاریکش ببرد، اما سفیروث در اثر ارتباط با زک به سمت روشنایی گام بر می‌دارد و به یک قهرمان مردمی تبدیل می‌شود.

اما با جلوتر رفتن در داستان ما شاهد تغییر ناگهانی شخصیت سفیروث خواهیم بود. او با پی بردن به گذشته خود به طور ناگهانی از انسان‌ها متنفر شده و کاملا به یک شر مطلق تبدیل می‌شود. این تغییر شخصیت ناگهانی باعث دادن شک عظیمی به گیمرها می‌شود.

نحوه ی معرفی شخصیت سفیروث به گیمر‌ها نیز در ایجاد این شوک بی تاثیر نیست. از ابتدای شروع داستان هیچ گونه معرفی خاصی برای سفیروث در نظر گرفته نشده و تنها در بعضی از صحنه‌ها گفته می‌شود سفیروث یک جنگجوی افسانه‌ای است!. حتی در ابتدای داستان این فکر را خواهید کرد سفیروث یک شخصیت مثبت و قهرمان است، ولی با کشته شدن رییس شینرا به زیبایی هر چه تمام‌تر سفیروث به عنوان یک قاتل وحشتناک که بعد از پنج سال دوباره بازگشته است، معرفی می‌شود. در اینجاست که شما تصور می‌کنید سفیروث همانند دیگر شخصیت های منفی عناوین قبلی سری Final Fantasy یک شیطان افسانه‌ای یا جادوگر شیطانی است، اما باز هم داستان به شما می‌گوید سفیروث یک شخصیت خوب بوده است که به خاطر دلایل ذکر شده تبدیل به یک شخصیت منفی شده است. در اینجاست که متوجه می‌شوید زود قضاوت کرده‌اید و نباید تا این حد از سفیروث متنفر می‌شدید.

یکی از نکاتی که به جذابیت های ذاتی سفیروث می‌افزاید، عشق بیش از حد او به مادرش است که در اصطلاح روانشناسی به آن "عقده اودیپ" (عشق کودکان 6 تا 12 سال به والدین غیر هم جنسشان را عقده اودیپ می‌گویند که از نام یکی از اساطیر یونان به نام اودیپیوس که پدرش را کشت و با مادرش ازدواج کر، مشتق شده است) می‌گویند.

همه این عوامل دست در دست هم داده اند تا از سفیروث شخصیتی بسازند که در عین حال که بسیار بی رحم، سرد و خشن است، جزو محبوب ترین شخصیت‌های خلق شده تا به امروز به حساب آید.
*************************************************
سفیروث اولین شخصیت منفی بود که آقای تتسویا نومورا (Tetsuya Nomura) وظیفه طراحی آن را برای یک عنوان از سری FF بر عهده داشتند. نومورا در این رابطه می‌گوید: " سفیروث اولین شخصیت منفی و شاید سخت‌ترین شخصیتی بود که من طراحی کردم. دلیل این سختی مشکل بودن پیاده سازی‌ ایده‌هام روی کاغذ نبود، بلکه شخصیت پردازی فوقالعاده پیچیده ان بود که کارو برام سخت می‌کرد". تا قبل از انتشار FFVII شخصیت پردازی و طراحی شخصیت‌های منفی FF به گونه‌ای بود که با یک نگاه ساده به آن‌ها می‌توانستید تشخیص دهی آن شخصیت، یک شخصیت منفی است!. چون این افراد یا هیولا‌های باستانی بودند و یا جادوگران دنیایی زیرین که برای نابودی دنیا از خوابی چند هزار ساله برخواسته بودند اما سفیروث یک انسان بود!.

آقای یوشینوری کیتاسه (Yoshinori Kitase) در این رابطه می‌گوید: "سفیروث یک شخصیت دو بعدی بود، یک نیمه روشن داشت و یک نیمه تاریک. طراحی ظاهری ان هم باید به گونه‌ای می‌بود که هم حس خوب بودن و هم حس انتقام و خباثت رو به گیمرها می‌رسوند و عملی کردن این کار کار بسیار بسیار مشکلی بود، اما نومورا به خوبی تونست از عهده این کار بر بیاد".

در طرح‌های اولیه قرار بر این شده بود دو شخصیت سفیروث و کلود که در نقطه مقابل هم قرار داشتند، با موهای بلند سفید و مشکی طراحی شوند، اما نومورا به صلاح دید خود طرح‌های اولیه را کنار گزاشت و تصمیم گرفت که تنها سفیروث را با موهای بلند طراحی کند. نومورا در این رابطه می‌گوید: "سخت ترین قسمت در طراحی سفیروث ، پیاده سازی المان‌های شخصیت‌های مثبت و منفی در کنار هم بود. من واقعا گیج شده بودم و نمی‌دونستم چی کار کنم ولی در آخر تصمیم گرفتم یک کار ترکیبی خلق کنم. واسه همین سفیروث رو با چهره‌ای خشمگین و انتقام جو ولی چشمانی آبی و معصوم طراحی کردم. اینجا بود که به خودم گفتم: آره همینه!! برای رسوندن حس تضاد شخصیتی سفیروث هم تصمیم گرفتم که ان رو با موهای بلند سفید و لباس بلند مشکی بکشم".


مهدی بازدید : 12 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)
گاهی آدمها

برای لحظه ای کوتاه

شبیه تو می شوند

مثل تو حرف می زنند

شکل تو راه می روند

بوی تو را می دهند

برای لحظه ای کوتاه

دلتنگی دود می شود

دور می رود

خوشبخت می شوم

نام این زمان ها را گذاشته ام

لحظه های بهشتی

گرچه

حتی فرشته هایش هم

هرگز " تو " نمی شوند ....


تعداد صفحات : 15

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 147
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 35
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 44
  • بازدید ماه : 46
  • بازدید سال : 209
  • بازدید کلی : 3,835